Jag tror att någonting händer.

image97

I morgonljuset faller alla stjärnor
Någonstans vaknade jag upp för första gången sen solen försvann
och persiennerna bildade mönster på väggarna
Jag kan klättra upp ovanför molnen och styra morgonljuset med garntrådarna
söndagsmelodier som vandrar längs taklisterna
och i min mage faller korthus

Solkatter över naken hud och drömmar som får lakanen att bli skrynkliga

Kanske kommer jag snart andas en annan stadsluft
och vira förhoppningarna runt mina vrister
upptäcka mjuka läppar och fingra på ett kallt broräcke med fallna stjärnor

och inuti mig brinner korten upp

Explosioner under ögonlocken och darriga fingerspetsar mot din skuldra
morgonljus och kvällsljus regnar ner och jag kapitulerar mot fjärilarna

Kommentarer
Postat av: öje

Du är otrolig!

Du skriver så att jag inte finner några ord...
Dina foton är helt sjukt snygga och ja vet ärligt talat inte vad jag ska säga!!

//ÖJE//

Postat av: Bella.

Ah. Åh. Nej, fy. För första gången i mitt liv håller jag med öje. jag finner inga ord fröken. Du är för bra, helt enkelt.

2007-11-13 @ 18:48:40
Postat av: Anonym

åh, vad jag älskar din blogg. du är så jävla på riktigt.

2007-12-16 @ 17:25:23
Postat av: Love

glömde skriva namn. det är så klart LOVE som älskar din blogg och tycker att du är citat: "så jävla på riktigt"

2007-12-16 @ 17:26:45
Postat av: Nicole

Åh tack tack tack! Jag får fina känslor ända ner i tårna av det här. Fina människor!

2007-12-16 @ 20:47:27
URL: http://lyckorusimagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback