Hjärtvärk.

Egentligen så är orden felsatta. Egentligen så är det här bara ständig hjärtvärk. Som inte hjälper med en alvedon, som inte hjälper med en klapp på axeln, som inte hjälper med att sova, att vakna upp till en ny dag. Det hjälper att lyssna på sina vänners hårklagan, att lyssna på äventyr i England & att drömma om de kommande. Hjärtvärk är det värsta man kan råka ut för. Det gör ont & man kan inte ens gå till doktorn. Bara intala sig att det faktiskt inte är kroniskt, det är mer som en förkylning. Och det går över. Man får klä sig varmt och fortsätta framåt.

Syrefattigt hjärtskal


Allt slutar upp i tomrum
det är ingen idé att älska
inte någon
vi är alla tomma rum

Att öppna upp helheten
att släppa in någon annan
resulterar bara i fler tomma rum

Där mitt hjärta en gång satt
sitter nu en vakuumbehållare
och i venerna rinner de krossade delarna

Allt har spruckit upp
jag tappade snöret till min själ
och allt svävade upp i luften

Pusslet föll till golvet och alla minnen spreds ut

Kommentarer
Postat av: Bella.

Nej ibland fungerar inga ord, och inga klagomål över det som egentligen inte alls är viktigt.

Men jag tänker ändå inte sluta klaga över mina kluvna hårtoppar, prata tills jag inte förstår mig själv längre. För jag vill alltid finnas här när du behöver det. Och jag tänker alltid finnas här.

2007-10-13 @ 23:06:28
Postat av: Karl

En dag kommer du att vinna. Det händer inte alla människor men jag är övertygad om att det kommer hända dig. En dag kan du stå rak i ryggen och säga att du har vunnit. Det finns lösningar även till ljuset, så varför inte till dig är frågan jag tänker ställa inatt.

2007-10-14 @ 03:07:58
Postat av: moa

jag tänker krama dig tills du blir lite gladare. :*

2007-10-14 @ 23:26:47
Postat av: elina

vi finns där för dig. alltid.

2007-10-15 @ 21:39:28
Postat av: cecilia

med risk för att verka tjatig, men du är en sjuhelvetes kvinna ! kämpa på


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback