Jag är inte så bra på att låtsas.

Ikväll skulle jag vilja poppa ett badkar fyllt med popcorn och placera en sådandär liten 70tals-tv på handfatet, dricka hallonsoda i champagneglas och se på Desperate Housewives.
När popcornen sedan sväller i magen och hallonsodan klibbar på klänningen, ska jag ta tåget som aldrig kommer att åka och ta mig långt härifrån. Jag skulle kunna dansa på irländska pubar (fast jag inte kan dansa alls, fast jag ska nog lära mig polka för det låter ganska fint) och låtsas att jag kan sjunga när jag får lift av en stilig lastbilschaufför. Jag vet självklart att sådana inte finns, fast efter någon svart öl i ett glas med ett konstigt perspektiv, så existerar de faktiskt. Jag kallar det fantasi, så låt mig vara.

Jag försökte att kopiera in mig (ctrl+v) i min vardag igen. Kanske skulle det fungera om jag låtsades som ingenting. Att en svarthårig tjej och nakna bröst i en okänd lägenhet i en storstad, just precis en torsdag, inte spelade någon roll. För alla handlingar är inte menade & jag är en sådan förstående tjej med så mycket brunnar i mitt rum. Ni vet de där djupa brunnarna som man kastar ner alla problem & fällda tårar i. De kommer till landet ingenstans och jag behöver inte bekymra mig mer om förlorad, salt kroppsvätska.

Ännu en gång misslyckades jag & alla diabilder spelas upp i huvudet gång på gång.
- Det är en annan slags fantasi & inte alls lika vacker.

Kommentarer
Postat av: Anonym

*kramas*

2007-10-18 @ 19:03:38
Postat av: Linnea

Du skriver så bra och magiskt så jag länkar dig på min blogg bara så du vet. Säg till om du inte gillar't.

Postat av: Anonym

Du, är du verkligen så tuff som du verkar? Varför måste du det? Är det inte bättre att vara mer öppen mot oss andra, så vill jag mer än gärna vara din vän :)

2007-10-22 @ 21:52:39
Postat av: Emma

Du är ju tuff Nicole, det är därför jag vill vara din vän!

2007-10-23 @ 18:09:06
Postat av: Nicole

Linnea: Jag blir knasglad!
Anonym2: Jag vet inte om jag verkar tuff överhuvudtaget. Det beror väl på om man menar bloggen eller om du träffat mig. Fast jag är ganska fånig & barnslig med. Fast jag förstår inte riktigt. Är jag inte öppen? Jag tror nog bara att jag är mig själv.. Oj vad svårt.
Emma: Puss & detsamma. :)

2007-10-23 @ 20:07:40
URL: http://lyckorusimagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback