Rymdstjärnorna & höstfärgerna.

image91 Tänk att en sådär halvkylig morgon som kläs i underbara solgardiner kan göra mig på bra humör. De senaste dagarna har dragit ner mig på jorden igen och jag känner marken jag promenerar omkring på, en känsla jag höll på att glömma. Jag är inte bara lättskrämd, jag är som ett asplöv ibland. Men visst, det är jag och jag jobbar på det. Jag & alla geometriska former.

Men här sitter jag med en ändå sprudlande magkänsla, dricker min vanilj/chai-latte och fingrar på synonymordboken. Tänkte göra ett försök till att skriva på det där väldiga projektarbetet och kanske hitta ett nytt favoritord.
Tankarna har snurrat omkring och ofta fastnat vid att flytta. Små bubblor som svävar omkring i huvudet för att sedan spricka och släppa ut ord som; lägenhet, egna bestick, färgglada ljus och en garderob bara för skor. Och tänk så mycket jag skulle gett för en balkong med rutiga filtar, två koppar varm choklad & tre långa samtalsämnen. Hösten behöver inte vara en lång grå, fimpluktande evighet som bara verkar vacker när man kikar ut på den. Träden, löven, grusgångarna och take away-latte kan vara precis lika mysigt som det låter.

Och det är inte hela världen om man får springa till bussen.

Kommentarer
Postat av: karolina.

jo det är det!! jag väntar hellre i ytterligare en timma tills nästa buss, än springer till den. höhö ;)

2007-10-04 @ 18:26:33
Postat av: Mikaela

Åh, så härligt att läsa små portioner lycka i bokstäver. Jag gillar hösten och hur mysigt det blir. Vad ska du göra för projekt?

2007-10-08 @ 16:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback