-

Pappershjärtan i en storstad

Stjärnorna glömde jag att
strö ut ikväll
förlåt älskling om natten blir
lite extra mörk

 

Då kanske du märker
att det existerar en morgon
och trottoarkanterna kanske mjuknar
när du spiller ditt morgonkaffe

 

Och kanske märker du hjärtat jag gömde
i din sko
men vad vet jag om kärleken
jag klipper i papper och målar
förälskelser på mjölkpaketet

 

Det är inte lätt att drömma i en storstad
där nätterna aldrig märks och gatlyktorna
lyser upp en sönderklippt bibel

 

För alla hjärtan sprids med vinden
och du kommer att glömma
det jag aldrig vågade säga

Kommentarer
Postat av: Oivia

"och trottoarkanterna kanske mjuknar när du spiller ditt morgonkaffe". Hel genialiskt. Det är som om det svartnar för ögonen.

2007-09-30 @ 21:13:02
Postat av: Bella.

jag behöver inte säga någonting fröken.
( men jag gör det ändå. Du är helt enkelt bäst. )

2007-10-02 @ 13:17:48
Postat av: ...

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. eller kanske har jag blivit okulturell...

2007-10-08 @ 20:15:37
Postat av: Linnéa

jag är helt såld på sista raderna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback