Teskedsmoln igen och igen

image114
Jag letar efter bilder och intalar mig själv att jag ska vara stilistisk säker ikväll, jag pratar med en hemlig och jag glömmer gång på gång vilka som läser här. Hjärtat dunkar ärlighet, hjärnan vibrerar anpassning. Klockan blir för mycket och jag tar en klunk kaffe. Det är kallt. Jag blir så förvånad att jag inte ens sväljer ordentligt, läpparna blir kaffeblöta och jag letar upp din sångröst.

Det var fint när jag promenerade hem idag. Vattnet var blankt och jag tänkte hela tiden att jag borde ha med mig kameran oftare. Jag pratar med katter som följer mig en bit och tänker inte ens att det kanske är fånigt. Och mitt hår var ganska platt, för det såg jag minsann i de fyra bilrutorna jag passerade. Fröken Narcissism är mitt alter ego, min Killevippen, min Nils Karlson Pyssling. Jag själv är mest bara bra på att fördriva tid och fingra på kaffeläppar.

Jag blir kär i fantasifigurer och jag snöar in på om igen-tankar, men ni berättar aldrig era hemligheter.

Kommentarer
Postat av: Zandra

jag fängslas så lätt vid dina texter.
Som så många redan sagt är du grymt duktig på att uttrycka dej.

Jag vill ha lite av din begåvning tack! (A)

Postat av: Nicole

Zandra: Det är jättemysigt att du avslöjar om fängslandet, för det gör mig glad. Kram!

2008-04-23 @ 22:08:45
URL: http://lyckorusimagen.blogg.se
Postat av: e

jag älskar födelsemärket på ditt nyckelben

2008-07-11 @ 00:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback