En parantes i mina känslostormar.

Det är måndagsnatt och Nicole & Josef ligger och sover i ett stökigt rum på kammarberg. Som vanligt pratar Nicole i sömnen och den här gången svarar faktiskt Josef, i sömnen han också.

Nicole: Vet du vad jag samlar på?
Josef: ... små toaletter.

Jag får en såndär busig impuls att jag vill berätta hemligheter. Jag var precis på väg till min dubbelsäng för en,
där jag skulle läsa en ständigt eftersläpande dostojevskij & äta ananas. Men så bubblade det som äpplesoda i magen, och nu måste jag avslöja lite saker. Saker som några, inte alla vet.

Det första som kommer upp är att jag måste få uttrycka mig om hur jag ogillar barn med glasögon. Det är inga vackra barn och oftast har de en illvillig uppsyn. När jag ändå är inne på människor så får jag påpeka att jag blir ogenerat inspirerad av snygga par. Nästan så att jag vill smyga mig upp intill dem och få någon slags bekräftelse att förutom raka näsor, och kontrastfulla hår, så luktar de smultron.
Jag borstar tänderna i köket och tandborsten ligger alltid på fönsterbrädan. När den inte ligger där, kan man ändå se ett avtryck av tandkräm.

När jag gick på dagis brukade jag gå på den minsta toaletten, trots att jag var för stor för den. Och jag spolade aldrig, för jag var fast övertygad om att jag skulle lyckas fylla den med kiss. De andra barnen förstörde min lilla dröm, för de spolade alltid.
Min mormor var en hejare på att få mig paranoid. Jag stod och klämde på mina inte ännu existerande bröst och menade på att jag fått bröstcancer. Min mamma tyckte att det hade gått för långt när jag kliade mig på armarna och klagade över flatlöss.


Nu är jag några hemligheter lättare.
Godnatt & en önskning om att ni får ensåndär har-min-säng-blivit-mjukare-sen-sist-upplevelse.

Kommentarer
Postat av: Johanna

FAN VAD SÖT DU ÄR MÄNNISKA!!!!!!!!!

Postat av: Johanna

(psssst, nu rodnar jag!

vi måste fika. och sådär!)

2008-01-11 @ 00:42:42
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se
Postat av: blixt

Haha! Det där med din mormor var ju klockrent.

jag ska slänga mina glasögon nu.

2008-01-11 @ 13:46:57
Postat av: Mikaela

Haha du är ju så sött knäpp =) Det bästa var med toaletten. Lyckades du fylla den nångång? mihii

2008-01-11 @ 21:41:48
URL: http://bsbullshit.blogg.se/
Postat av: Karl

*ler*

2008-01-12 @ 01:05:32
Postat av: Mikaela

hih tänkte bara säga att du blev årets inspiration på min sida. står kanske inte det direkt, men det är den bakomliggande meningen. (2007, resor, hultsfred)

2008-01-13 @ 13:46:01
URL: http://bsbullshit.blogg.se
Postat av: Martina

Jösses kolan. jag skrattar så att magen värker!

2008-01-20 @ 19:09:17
Postat av: victoria

" Min mamma tyckte att det hade gått för långt när jag kliade mig på armarna och klagade över flatlöss. "

hahahaha du är sådär himlans klockren nicole!! :D

2008-02-13 @ 20:45:06
Postat av: Sara

Vilken fin blogg du har. Detta inlägg blev en favorit :)

2008-04-03 @ 19:33:36
URL: http://saranonstop.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback