Popkärlek och ett andra festivalbesök.

Häromnatten satt jag på trappan och fastnade med blicken på gatlyktan nedanför. Runt det klotformade glaset cirkulerade ett tiotal insekter.
Och egentligen har jag någon bra tanke med den här inledningen, för jag har funderat över det i flera dagar nu. Det var något om att vi människor gör ungefär likadant, fast det var någon syrlig metafor om våra egna ljuspunkter. Men vet ni vad? Jag skiter fullkomligt i det nu.

Åh, vad skönt det kändes.

Det är sommarkaos i huvudet på mig. Jag tampas med en elak mage, jobb, tvåsekundersförälskelser, ihängande telefonpip, för korta nattsömnar, nya skor och tv-spelsnätter. Den här sommaren kommer innehålla två impulsfestivaler och jag åker snart på min andra. Emmaboda har jag velat besöka sen 2006 och nästa vecka bär det av. Får fjärilar i magen trots att jag nu fumlat runt på festivaler sen jag var femton.
Och jag som trodde att jag skulle vara mogen nog att uppskatta en utlandsresa med kvinnorna mer än en festival, bara jag reste för första gången i mitt liv. I och för sig så kanske det är annorlunda om jag får komma iväg till en av de där drömstäderna, där jag får chansen att uppleva och fota annat än turistkåta försäljare. Pooldopp och tequila sunrise i all ära, men vart är gatuhörnskärleken och cafémysterierna?

Det blir troligtvis en spontanresa till london eller paris i höst. Eller egentligen, varför inte uppsala, nyköping eller karlstad? Åh, ropa till om någon är sugen på höstäventyr eller en eftermiddagspromenad!

Nu ska jag äta kvällsmat hos en vän som känner en som haft sex med håkan hellström. (och varför jag skrev det är väl egentligen ganska oförståeligt, men jag har upprepat i huvudet hundra gånger att jag borde blivit gaisare för flera år sedan, ja hon var gaisare och håkan gillar gais. nu har han barn och jag tror aldrig att jag kommer växa ifrån min popkärlek.)

Kommentarer
Postat av: En märklig man

En eftermiddagspromenad kan jag erbjuda men jag misstänker att du hittar en ursäkt för att undvika det.

2008-07-23 @ 20:41:23
Postat av: Re:

Varför är det skrämmande? anledningen till varför jag säger så har nog en hel del med hur man ser på misslyckanden. Om du träffar mig så kan jag garantera att jag inte är så skrämmande, tror bara du har fått mig om bakfoten. =)

2008-07-24 @ 00:04:29
Postat av: lisa

jag har skickat brevet nu. ser också att du ska till emmaboda, tänk om vi ses! vi lyser nog båda två med våra röda hår.

Postat av: Minna Martina.

Minna säger: Promenera med mig då för tusan! Promenader är vad jag skulle behöva.

2008-07-25 @ 23:24:02
URL: http://minnaskev.blogg.se/
Postat av: Johanna

Eller varför inte örebro? Jag vill gärna uppleva höstäventyr eller en eftermiddagspromenad med dig! Och btw så följer jag gärna med dig till london eller paris. men jag är helt usel på engelska, typ noll ordförråd och sådär...

2008-08-17 @ 00:13:44
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback