Champagneblickar


De senaste dagarna har varit så märkliga och snabbspolade, att jag inte hunnit samla mig. Det är så mycket känslor, eufori, minnen, förhoppningar och illamående som blandats omkring. Just nu sitter jag med halvslutna ögonlock och imorgon är det studenten.
Imorgon är det studenten. (andas in)

Vi har tillbringat kvällen med att blåsa ballonger, spraya lakan och binda björkris. Pirret i magen sprider sig och kastar leenden. Nervositet, ångest och spontanskratt ut i en blåsig onsdagskväll. Och jag är på väg någonstans, vet jag ens var?

Imorgon tänker jag tillåta mig att tjuta, dricka champagne och kramas. Dansa, snurra, hoppa och vara naiv i blicken. Det ska bli underbart, nästan lite sagolikt.

Bannlysa bitterheten, packa in minnen i bomull, kyssas utanför en lågstadieskola. I det läget är jag nu. Trött på problem, ältande, stickande i magen och kärlek som gång på gång raserar de där kaplastavarna. Jag är för trött för att få det sammanhängande, det är bitvis alltihop.

glad och utmattad, ler för mig själv.

Kommentarer
Postat av: nicolina

massa grattis!

Postat av: Lågstadiemannen

Jaja, kommunicera via bloggarna är visst det nya coola för folk som snokar runt på internet om nätterna för att leta upp saker om mig. ;)

2008-06-25 @ 11:21:55
Postat av: kajsa

MP3 ! <3

2008-10-16 @ 17:45:52
URL: http://deizis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback