Maraton i dina vener.

image112


























Imorgon skall kvällsolen tröttna
och dina passionerade fantasier skall dala
lägga sig tillrätta mellan mina bröst
lyssna på pulsen och gråtljuden

Vakna min döde älskare, hör ljudet
av fågelsångerna på andra sidan väggen
älska dig matt, för en sista gång
innan all tankeverksamhet långsamt dött ut

Vi är gamla nu och fårorna i din hud
är miljontals själars vilorum
jag strör ut begravningsplatser
under fläckarna som kartlägger våra möten

Man tänker väldigt bra när man badar och på något sätt tycker jag om ljuset. Jag behöver låta de där tankarna blottas där på vattenytan en stund och sen med lätta fingerrörelser fånga upp dem igen. Fästa dem på badkarskanten eller kanske på läpparna. Men jag får erkänna att det här är en kväll som det lyckades bli lite för mycket igen. Det är skrattande polisögon, metrarna till göteborg, saknad av ingentinget och sen kan vi som alltid slänga in lite rädsla i alltihop. Jag attackerar med motord som vinternatt i idre, hysteriska fnissanden, bastulukt, nya vänner och spänningskittlande någonstans mellan en gul kofta och en liten, liten drink i en vit kopp.

Sådana nätter får mig inte att sukta och dra i kuddänden, för att komma närmare en varm kind. Jag märker att jag trivs med lätthet och knasdans med främlingar. Det är för mycket frågetecken i mina strumpor och det märker jag ju så fort jag ska kila in täcket mellan tårna. Det går ju inte med strumpor på! Och så ramlar de ut, alla tvivel och kursiva rädslor. Men fattar ni inte? Jag får aldrig fatt på allting i skrynkel-lakan! Mitt undermedvetna, brunhåriga jag bestämmer sig för att drömma mardrömmar och vakna av mina egna kvidanden.

Gardintyg, plastskedar och fan vad jag har saknat dig.

Kommentarer
Postat av: felicia

du skriver så himla bäst.
jag undrar; är det okej om jag länkar dig på min blogg, under 'värda flera besök'?
puss!

Postat av: cecilia

Hej fröken. Jag såg ditt sms igår och blev väldigt glad över att du var nöjd med artikeln:) Det kändes lite som att det var det viktigaste nämligen. Och så måste jag ju återigen påminna dig om hur skitbra du är! Och svaret på din fråga: Ja, snälla..

2008-03-16 @ 17:00:09
URL: http://dolkis.blogg.se
Postat av: Catalin

Var bar tvungen att kommentera att det var en otroligt vacker bild du har fått till! :)

2008-03-18 @ 16:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback