Blommiga klänningar och fotohemligheter




Ett, två, tre nu förlorar vi våra drömmar och veckoplaner. Räkna baklänges, blicka i sidled och märk de där små detaljerna i allas lyckomarginaler.

Fast jag tycker om mina två herrar, mer än ni kan ana. Blåbärspaj, kramar och tv-spelsmani kan göra en måndag så mycket bättre. Och jag har så många fotoidéer som snurrar och så lite pengar som skramlar. Om det blir fina kvällar i helgen så tänker jag förverkliga i alla fall en utav dem. Och vad gör det att man inte har en man att dela eftermiddagskaffet med, när jag kan hålla handen med min favoritapa och kasta mig på glittersnickaren när han ligger i soffan.
Och om jag skulle vilja bråka så är det bara att sprida ut mina kläder och småsaker i lägenheten och vänta tills alex får fnatt. Fast helst sitter jag inrullad i täcket och dricker kaffe och kanske knaprar på en ruta mörk choklad med hallon.

Blåbärsläppar och måndagsluften utanför dörren. Det kommer gå fint att ta tag i det sista i skolan och sen är det champagne, mössor och tusentals euforiléenden den tolfte juni. Partydagar i turkiet med mina kvinnor och sen kanske jag är tjejen som flyttar hemifrån. Och då är det mer än en blommig klänning som kommer hänga på kökstolen i den här lägenheten. Grillnätter och solnedsgångsamtal, nattbad i en kall sjö och fotohemligheter i ett sovrum.

Jag har en fin känsla där inuti, trots allt.

Kommentarer
Postat av: Sophia

åh, din blogg är nog min favorit tror jag.

Postat av: Nicole

Sophia: Jag har gått och småfunderat över om jag ska avslöja hur fånigt glad jag blir för sådana ord. Och det är lika bra att jag viskar ut att jag låg och tänkte på det du skrev innan jag somnade häromnatten. För det var så jättefint att min blogg, men egna dumblogg, kanske är någons favorit. Det känns alldeles mysigt. Tack!

2008-05-15 @ 22:13:18
URL: http://lyckorusimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback