Feberögon och regnskogar

Skatorna har byggt klart sitt bo precis utanför mitt fönster, flickan på gården har en ny vårjacka och det regnar marshmallows när jag släcker lampan på vår Marilyn Monroe-toalett. Jag diskar vinglas och lyssnar på Ben Folds. Men det är ingen vanlig söndag. Jag går inte runt med ett ständigt leende under en vanlig söndag. Jag påbörjar inte osammanhängande monologer som får de runt omkring mig att skaka på huvudet under en vanlig söndag. Jag står inte och nynnar, dansrycker i kroppen och utbrister "små lätta moln" på vägen in i vardagsrummet. Om det inte vore så att jag har en hemlighet.

Livet. Ögonblicken. Jag tror att det har flyttat in en kolibri innanför min bröstkorg. En humlekolibri. När skatorna har tagit alla småpinnar, plockar min kolibri upp marshmallowsen som landat på golvet. Boet börjar likna en igloo.




Kommentarer
Postat av: Natte

Men... vad? Jag vill veta din hemlis! En pojke?

2009-04-05 @ 17:20:28
Postat av: Anonym

Små lätta mooooooooooooln

2009-04-06 @ 12:47:29
Postat av: Anonym

det du skriver låter så gulligt ^^ du skriver jättebra gillar dina texter :)

Postat av: Tuss

Åh, den där sekvensen från american beauty är en av mina favoriter. För mig är det den som gör filmen.

2009-04-08 @ 18:56:06
Postat av: Anna

soundtracket till det klippet är så fruktansvärt bra och jag har många fina minnen till det.

2009-04-09 @ 21:25:54
URL: http://tanketrassel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback