I couldn´t help but wonder...

Efter dagar av vintagekläder, sol, rosévin, parker, sushi och sex and the city. Har jag hamnat i Falkenberg. Här bor mannen jag pussar på munnen i förra inlägget. Här finns havsluft, trots att jag inte vet vart havet ligger. Om jag vetat det hade jag nog legat på en klippa just nu. Istället ligger jag på ett fläckigt lakan i skuggan. Och så hatar jag världen lite. 

Man kan nog säga att jag vaknade lite på fel sida. Klockan 05:00 flyger N upp och stänger fönstret, han svamlar och ställer frågor. Drar mig intill sig och helt enkelt bara för ett jävla liv som inte är skäligt. När frågan: Hur ska du planera din dag? dyker upp så fräser jag: Det tänker inte jag diskutera med dig klockan fem över fem på morgonen! och så vänder jag mig om. En liten suck hörs och han mumlar förlåt. Han förstår inte, han kan inte sova. Efter det här så dröjer det nog inte 2 minuter innan han börjar snarka. Och jag ligger med rynkad panna och undrar varför han stängde fönstret, för nu börjar det bli varmt igen. Sen kan jag inte somna om för de trevliga ljudeffekterna som uppenbarat sig i rummet. Jag tar mitt påslakan och går till soffan. Jag antar att det här är lite resultatet av när en nattmänniska och en morgonmänniska försöker leva ihop.

Nu lyssnar jag på soul och planerar att läsa Tristan och Isolde. Kan nog vara ett passande avbrott från sex and the city. För i nuläget ligger jag oss analyserar hela mitt liv efter det. Det är underligt egentligen. Hur jag kan applicera allt från Mr Big-relationen till Mirandas cyniska kommentarer på mitt eget liv. Och så ska jag väl fortsätta att fläka ut min kropp i solen. Bränt kött och malignt melanom, hurra!

Kommentarer
Postat av: M

Jag lever med en nattmänniska, men är en morgonmänniska. Ibland blir det krockar, som jag hatar just då. Men i efterhand tycker jag att det är ganska charmigt, hur olika vi är.

Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

Går du eller har du gått någon skrivarkurs?

2009-07-06 @ 11:53:46
URL: http://tjelsi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback