Luften är lättare vid kusten

Jag sitter i Falkenberg. Kaffet är kallt och ljuset vittnar om att tiden står still. Men tiden står aldrig still. En stol är utdragen i köket och kaffekopparna från igår kväll står kvar. Mormors-porslin. Som man egentligen borde druckit kokkaffe ur. Ibland låter det som att någon sätter på vattnet i badrummet och rycker i duschdraperiet. Det kanske är tanten som bodde här förut. Hon dog i rummet jag sitter i. Jag sitter uppkurad i soffan och försöker skriva på min hemtenta, men tankarna slingrar sig. Hjärnan försöker samtidigt klura ut hur jag ska bygga vidare på min b-uppsats. Samtidens poesi, Kristina Lugn och Bruno K Öijer. Jag säger som Lugn skriver i en dikt, jag är ett elavbrott.

Det växer 5 röda tulpaner i det vildvuxna gräset utanför. När vinden kastar sig över dem, bugar de i all sin prakt. Författarna tar plats i rummet, några slår sig ner bredvid mig och jag får svårt att andas. De ser på mig och jag vet vad de tänker. Jag borde tagit bättre tillvara på mina litteraturstudier. Jag reser mig upp och går.

Kommentarer
Postat av: Malinzki

Du behöver inte litteraturvetenskapen för att skriva bra. Det kan du ju redan duktiga fröken Kål.

Nu tycker jag att du ska komma hem till mig och dricka mitt vin med mig. Men jag misstänker att du tänker jobba imorgon och inte alls leka med mig.

Postat av: Malin

Min söta Kola. Inte kan jag sjunga heller. Men jag sitter faktiskt med gitarren i knät nu och önskar mig Lisa Ekdahls röst.

2009-05-08 @ 16:38:11
URL: http://mistcoloured.blogspot.com
Postat av: Tjelsi

Lycka till med hemtentan. När jag pluggade brukade jag alltid göra dom i sista sekunden och fick alltid högst betyg på det jag inte förstod mig på alls.



Jobbigt värre att vara i ett rum där någon dött, tycker alltid det är lite otäckt att tänka på när jag går runt och fyndar på myrorna, om någon som ägt kläderna är död.

2009-05-08 @ 23:46:42
URL: http://tjelsi.com
Postat av: Oskar

Bry dig inte om vad författarna säger. Du har ett helt liv på dig att bli imponerad och besviken. Kika Öijer-klippet, förresten! Ett geni på många sätt.

2009-05-09 @ 20:27:31
URL: http://www.youtube.com/watch?v=LGisP3mwDtU
Postat av: josie

du är så så så jävla bra. kan inte understryka det för mycket. fortsätt



fortsätt.

2009-05-10 @ 00:03:48
URL: http://josefinafeurst.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback