En alldeles för kall tisdag

Jag försöker sjunka så långt ner i den röda skinnsoffan jag bara kan, som vanligt har jag valt ett bord alldeles för nära dörren och kvällsluften är inte nådig. Jag sitter på en Diner precis intill vår lägenhet. Det hänger tärningar och amerikanska vimplar i taket och musiken är god. Jag smakar förkylning i munnen och är så förbannat kall om fötterna.
I söndags bestämde vi oss för att ta en barsväng i Soho. Där fanns en hel del strippklubbar, tunna pojkar i röda polotröjor, flasköl och män som hånglade kläderna av varandra i gatuhörnen. Fia tappade sitt bankomatkort och idag väcktes jag av ett samtal från vår landlord, han jagar det sista av vår deposition och vi jagar om möjligt ännu fler arbetstimmar. På torsdag ska jag åka skridskor i Hyde Park och det ska bli fint, men nu vill jag bara bli kramad tills jag somnar.
-
Vi tog livet av midnattssolen och du flydde under en nedsläckt himmel
orden skar sönder mitt försvarstal och kvar fanns bara du
och dina stängda dörrar
-
Luften frös till isberg och slog mig till marken
du fnös åt mina påhittade kärleksförklaringar
för att sedan kyssa mig till ljudlöst läge
-
Jag räknar sprickorna i dina ramar
din ryggtavla
är alltid det sista jag ser

Kommentarer
Postat av: Lennart Pettersson

Älskar dina blogginlägg! De vibrerar av känslor och ibland kan jag komma på mig med att bara sitta och le. Som du satt bredvid och berättade. Lysande!

Postat av: cecilia

Hej Nicole. Jag läser fortfarande din blogg, bara så du vet. Och gillar det lika mycket fortfarande! Hoppas du får möjlighet att skriva mer framöver och hoppas allt är bra med dig!

2010-12-08 @ 17:24:06
URL: http://dolkis.blogg.se/
Postat av: Milla

Supersnyggt hår du har! Tack för inspirationen, ska också ta och klippa lugg igen!

2011-01-06 @ 15:03:27
Postat av: Hemligt

Du är så fantastiskt vacker! Så. Nu var det äntligen sagt.

2011-01-28 @ 21:06:17
Postat av: tea

fan vad snygg du är i den där frisyren! vill färga mitt blonda hår nu på direkten haha.

2011-03-04 @ 01:59:41
URL: http://livelove.spotlife.se
Postat av: lovisa/polichinelle

så söt! jag gillar verkligen din hårfärg.

2011-04-04 @ 20:46:35
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback