Fabriksmoln och köttbullar i kylen

Jag ligger tyst i sängen. Lyssnar på nya obekanta ljud och ser ut över älvsborgsbron. Himlen är nästan aprikosfärgad och jag fick en ananas av min far idag. Vi har flyttat in i lägenheten nu och sovit här två nätter ihop. Första måltiden blev hemmagjorda hamburgare. Den första livliga diskussionen har redan ägt rum och den handlade om toalettringen. Det är så klassiskt att jag nästan skäms. Vinylspelaren är på plats och jordgloben behöver en ny lampa. Det här känns så förjävla bra. Min söndagsmorgon var blå och frostig. Och det första jag såg när jag vaknade var fabriksmoln och en förbiflygande fiskmås.

En slags årskrönika skall sammanfattas. Jag återkommer med det.
Men jag kastar ut ett tack så länge och ett glatt gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback