Måndagstankarna är alltid blågrå

Stressdrömmar, regngator, salamiknäckebröd, syrendoft, flädersaft och tovigt hår. Jag glömde paraplyet hemma och köpte smaklös pasta på seven eleven. Sa högt till stammisen på jobbet att jag struntar helt i män nu. Han höll med och viftade entusiastiskt med händerna. Kände mig lite som Pippi i min fläta och tänkte att ingen riktigt kan stoppa mig nu. Jag har ingen häst, men jag har en dröm och en idé. Jag tänker inte ge upp mig själv för något jag kanske tror är kärlek. Grannen ligger och stönar vägg i vägg och jag har en flis i fingret. Den gör inte så ont, men får mig att tänka på barndomen och somrarna i Varberg. Ibland känns det som om marken vibrerar och ibland kommer jag på mig själv med att sakna förra våren. Orkidén i fönstret har vissnat och ikväll gick jag en omväg hem, för jag ville så gärna klappa en randig katt.

Kommentarer
Postat av: Sofia

:)



vi ser ut att bo fint.

2010-06-08 @ 11:20:25
Postat av: lisa

hej!

var du på picknickfestivalen i söndags? jag kanske såg dig. vid bajamajorna! innan almedal skulle spela. ^^

Postat av: Nicole Margit Pernklint

Ja, men visst gör vi fialotta!

Hej Lisa. :) Ja, det var jag faktiskt. Så det kan nog mycket väl vara mig du såg!

2010-06-10 @ 16:08:54
URL: http://lyckorusimagen.blogg.se/
Postat av: lisa

jag tyckte väl det. :D var inte säker. men du är lika fin i verkligheten som på bilderna. :D

2010-06-15 @ 16:51:41
URL: http://gogopop.blogg.se/
Postat av: Nicole Margit Pernklint

Åh, så himla rart sagt!

2010-06-15 @ 21:43:14
URL: http://lyckorusimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback