Det läcker gas ur molnen

Katterna på gården drunknar och alla ser på. Vi står i våra vardagsrum, med tårskadade kinder och smutsiga sängkläder. Betraktar kattdöden och den grå tjocka dimman. Alla bilder är borta och jag försöker utplåna det som gör ont. Telefonen ringer en kvart i sänder och jag skriker in i väggen att jag inte vill ha något mer med något att göra. Tuggar sönder naglarna och laddar ner en film, skickar ett glatt sms och håller andan tills jag åtminstone tror att jag blir yr. Räknar timmarna på fingrarna och skjuter upp allting en dag till. Meningslösheten står skriven i marginalerna på reklambladen och hissällskapet stirrar på mig, till och med de vet vad jag tänker. Jag samlar katterna i hinkar, när ingen längre ser på.

Kommentarer
Postat av: Tessla

Du är verkligen en av mina största inspirationer, kanske rentav min idol. Kram till dig söt.

Postat av: Sofia

Asså de finns inte ord för hur imponerad ja är av dig och ditt skrivande!

Man liksom känner varenda ord du skriver.

Läste igenom alla inlägg som fanns på sidan nu å jag blev lika fast i alla.

Du är otroligt duktig verkligen!

Ta hand om dig och fortsätt me de du håller på me!

puss!

2010-03-21 @ 18:13:56
Postat av: Johanna

Hej :) allt bra idag?

2010-03-22 @ 13:10:49
URL: http://hannahsworld.blogg.se/
Postat av: Nicole Margit Pernklint

Tessla: Hoppas du såg det jag skrev på din blogg.

Sofia: Tack rara du! Jag lovar att fortsätta så gott jag bara kan. Sådana här ord gör ju att jag inte vill något annat. :)

Johanna: Ja, tackar som frågar.

2010-03-23 @ 11:39:02
URL: http://lyckorusimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback