Småpladder och pussar

gif animation creator
Vi vaknade i ett sammelsurium av hostningar, stönande och snytningar idag, jag hade lämnat fönstret öppet och alla konstaterade att det var mitt fel att de blivit förkylda. Jag låg kvar på min madrass under två täcken och tittade på när de andra i det här lilla kollektivet klädde på sig för att fara till någon stor matmarknad. Min eftermiddagsplan var hårinpackning, badkar och film. Men efter tre minuter tog varmvattnet slut och jag kunde inte riktigt sluta hosta, så jag förflyttade min frusna kropp till sängen och åt majs istället. Ångesten från några dagar tillbaka slog jag ihjäl, men nu när min kropp blivit påmind om den extrema tankesmärtan, så vill det liksom komma smygandes tillbaka. Förutom det och hjärtesaknaden av mina personer hemma i Vintersverige, så är jag ganska glad. Tur att den bästa av dem kommer och hälsar på snart! Nu ska jag knyta mina skor, åka till jobbet och servera öl till fulla engelsmän.
-
Och just det ja, jag ville skicka en stor, himla puss!


Kommentarer
Postat av: Sofia

det där, det var coolt. jag vill lära mig göra en sån bild.



bra kommentar.

2010-11-06 @ 20:03:24
Postat av: sandra

men hjälp vilken fin blogg!

och england, herrejäklar vad jag får hjärtskärande saknadskänslor i kroppen när jag läser om england. hit kommer jag tillbaka och läser fler gånger. :)

Postat av: tea

vilken fantastisk hårfärg du har!

2010-11-09 @ 03:19:36
URL: http://livelove.blogg.se/
Postat av: Ettfyratre

Ångestmånaden och vinterkräksjukan är här. Inte mycket att längta tillbaks till. Men så är det väl det där med färgen på gräset. Grönt liksom.



Fint med en puss.

2010-11-11 @ 09:41:54
URL: http://ettfyratre.wordpress.com
Postat av: Lennart Pettersson

Längta inte tillbaka. Jag har bott utomlands, i Paris, och varje timme jag längtade hem ångrar jag. De timmarna hade jag kunnat använda till något mycket bättre! Kram!

2010-11-11 @ 18:06:19
URL: http://absolutlennart.blogspot.com
Postat av: Nicole Margit

Sandra: Oj men hjälp vad fint att du tycker det, säger jag då. Du är hemskt och väldigt välkommen tillbaka!

Tea: Tackar och bockar!

Ettfyratre: Egentligen längtar jag inte till just Sverige. Bara efter personerna som promenerar omkring där nu. Ångesten når inte hit lika hårt och det är fan helt fantastiskt. Och du, jag gillar din nya blogg minst lika mycket som den förra. Fint att du inte försvann helt.

Lennart Pettersson: Tack för goda och bra råd. Jag ska komma ihåg de orden när jag sitter där och suktar efter göteborgs kullerstenar, tv4 och holidaydipp. Kram!

2010-11-11 @ 22:39:47
URL: http://lyckorusimagen.blogg.se/
Postat av: Malin & Anton

Hur gör man en sådan bil"film"? :)



Vill du ha bloggsvar? Delta då i vår tävling så har du chansen att vinna en inbjudan!

2010-11-11 @ 23:13:50
URL: http://sparamera.blogg.se/
Postat av: Annica

du får en stor puss tillbaka. ;)

2010-11-11 @ 23:47:55
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
Postat av: Per Blanck

Kan du inte berätta mer om fulla engelsmän på krogen. Vad ser du för skillnader mot de svenska krogarna, om det finns några?

2010-11-14 @ 15:24:22
Postat av: sofia

sättet du skriver på är fruktansvärt vackert.

2010-11-17 @ 01:11:55
URL: http://vackeriver.blogg.se/
Postat av: jennycatharina

åh. glad att du kommenterar igen!

hemlängtan är så missledande. när jag väl är hemma vill jag bara bort igen.

2010-11-24 @ 19:57:58
URL: http://jennycatharina.blogspot.com
Postat av: Nicole Margit

Malin&Anton: Klicka på bilden, så kommer ni till hemsidan!

Annica: Tack!

Per Blanck: Tänkte att jag kunde skriva ett inlägg om det, men om jag bestämmer mig för det kommer jag bara skjuta upp det tills det inte blir av. Så jag svarar dig här på en gång.

Engelska pubar är så mycket mysigare än de svenska tycker jag. Mina favoritpubar i Göteborg är de som är englandsinspirerande. Och nu får jag väl mest utgå från min egen, eftersom det är där jag hänger mest. Något av charmen är att det är aldrig konstigt att dricka en öl här. Vad klockan än må vara och vilken dag det än är. Det tycker jag om. Ölen är billigare, godare och musiken är väldigt bra. Engelsmän är gentlemän och ofantligt trevliga (för det mesta). De ger komplimanger, pratar väldigt gärna med främlingar och är bara sådär härligt öppna. Med eller utan alkohol i kroppen.



Ofta kommer folk ensamma och sätter sig i baren. Efter bara en liten stund är de inte ensamma längre. De sitter och pratar med folk från hela världen. (Och det är väl londontypiskt) I Sverige anses det ju som lite konstigt om man sitter själv i en bar och dricker. Folk undrar genast vad som är fel, för det är så viktigt att hela tiden visa att man har vänner. Men här är det helt okej att bara slå sig ner, ta en öl och slappna av. Maten är ofta väldigt bra på pubarna dessutom och billig även den. Jag tycker om att folk som beställer av mig ofta ler och kallar mig my love, darling, babe eller något annat rart. Med snällblick, inte flörtblick. Jag trivs så bra i publklimat att jag tenderat att stanna där istället för att gå ut på klubbar. Det är socialt, mysigt, tryggt och gemytligt. Och fantastiskt roligt!

Hoppas du fick lite klarhet även och jag formulerar mig lite förvirrat.



Sofia: tack kära du!



jennycatharina: Inte visste jag att jag ens märktes med mina ord i det där kommentarsfältet. Så fint att höra. Dina resor är fantastiska. Väldigt inspirerande och jag vet att jag kommer dö krympande-väggar-döden när jag landar hemma igen.. Ja, du om någon vet ju.

2010-11-29 @ 22:36:51
URL: http://lyckorusimagen.blogg.se/
Postat av: Per Blanck

Stäömningen du beskriver från Puben känner jag delvis igen, från de pubar jag besökt i England. Mitt finaste minne är från Scotland - Edinburg där man hade folkmusiksamling en kväll. Så långt från Kinnas "Harrys" som man kan tänka sig. Unga människor som lärde sig nya låtar från äldre, lugn stämning och en pubägare som avvisade några rätt packade fotbollskillar med - Aj, nu har ni kommit helt galet grabbar, vår tv är så liten att bollen inte syns på den - gå ett par kvarter neråt där finns det en riktigt bra TV och folk som gillar er!



En annan sida är väl den med folk som uppenbarligen har små eller större alkoholproblem - det har jag också sett en del av även i England. Men vad jag förstår så är ölen på puben numera så relativt dyr gentemot ölen på lågprisaffärer att folk med problem och lite pengar inte går till puben längre. Kristiderna i England har lett till det.



Och så - jag ser fram emot ditt nästa blogginlägg och bild. Ha det bra!

2010-12-01 @ 11:16:31
Postat av: CJ

Fin hårfärg!

2010-12-06 @ 14:29:31
URL: http://cjs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback