Bildligt om en födelsedag i Wimbledon

Den här morgonen vaknade jag upp i rödrandigt täcke bredvid Fia. En märklig känsla spred sig i kroppen och jag vet inte om jag gillade den eller hatade den. Känslan av att inte ha någon aning, av att börja om helt på nytt.
-
Vi snurrade in oss i halsdukar och favoritkoftor och promenerade bort till ett fik.
-

Fia bjöd mig på födelsedagsfrukost och jag hurrade över den eleganta och slående kombinationen av tomat, pesto och mozzarella.
-
Solen var ovanligt oktobervarm och vi behövde varken jacka eller halsduk. Om det är det här som vi i Sverige kallar brittsommar, så älskar jag det innerligt.
-
Sedan gick vi på hatt och nya nummerjakt. Jag provade en klänning som kramade min hud på ett fantastiskt intimt vis. Faktiskt så upplevde jag för första gången att ha tuttar på ryggen och det var ingen angenäm upplevelse.
-
Sen trillade vi uppför trappan och in igen. Rödvinssuget, snabbstäd i köket och skypefix.
-
Jag lapade sol i fönstret och tänkte på att imorgon börjar jag jobba på Pop Boutique, precis som jag gjorde i Göteborg. Men det här är London och kunderna pratar snabbt och tänk om de vill ha en prickig fluga och jag vet ju att prickar heter dots, men vad 17 heter fluga på engelska? Åh, åh, åh.
-
-
Sedan inhandlade vi rödvin, beställde hämtmat och soffhängde framför Jurassic Park. Och det var nog helt enkelt den första (födelse)dagen i London. Det är kanske såhär det kommer bli lite nu härinne, eftersom jag bestämt mig och känner för att hålla liv i lådan. Lite lättsamt mitt i allt, ibland.

Kommentarer
Postat av: malin

Å suveränt med Pop Boutique ju! Snart är alla i London känns det som. Inte jag. Puss!

Postat av: a.

Bow tie.

2010-10-07 @ 10:39:12
Postat av: Bea

Gud vad underbart allt ser ut och vad härligt att vi får resa till London med dig! Hoppas ni har det fantastiskt, och tänka sig att jag hade inte heller en aning om att fluga hette bow tie förens jag läste det i kommentaren ovan. Vad fint att man fick lära sig något nytt :)

2010-10-07 @ 11:00:00
URL: http://blogg.veckorevyn.com/tyss
Postat av: lisa

åh. jag vill också till london ju. :(

2010-10-07 @ 20:22:02
URL: http://gogopop.blogg.se/
Postat av: Majja

Snälla fortsätt blogga! :) så jag har koll på dig.

2010-10-07 @ 21:52:56
Postat av: Bea

Jag kom på en sak jag glömde:



Grattis! (i efterskott)

2010-10-08 @ 08:57:35
URL: http://blogg.veckorevyn.com/tyss/
Postat av: Nicole Margit

malin: Desto större anledning att komma hit! :) Puss!

a: TACK.

Bea: Fint att du tycker det! Det kommer nog bli en väldigt bra tid, det känner jag på mig. Bow tie, ja minsann. Jag har aldrig ens hört det förut. Och tack för gratulationen!

lisa: Men, men, men.. Det är bara att boka en liten billig biljett och ta dig hit!

Majja: Det ska jag verkligen göra!

2010-10-08 @ 12:32:19
URL: http://lyckorusimagen.blogg.se/
Postat av: jen

london är kärlek , vilket äventyr! ryser i hela kroppen, puss :)

2010-10-10 @ 15:40:49
URL: http://imagic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback