Barbapappor och Muppar?

Nu är det officiellt sommarlov. Och det är inte bara som jag säger, jag ska verkligen ta tag i det här sommarlovet. Det ska bli Hultsfred, och det ska bli Arvika. Men det ska bli en hel del äventyr. Jag vill ta med mej mitt tält och en sovsäck, och mitt fritidskort och sen bara ut. Det skulle vara småspännande, någon frivillig med resenär? 

Ja, och helt plötsligt försvann allt jag ville skriva ner. Jag sitter och funderar på utseenden, det där
är kruxigt. Och irriterande, kan vi inte alla bara se ut som barbapappor eller muppar, då skulle alla vara
fina. Jag sitter och tänker, ska jag färga håret rött en sista gång. (Eftersom en viss Maja klagade på min utväxt.) Eller ska jag låta det solblekas? - Äsch, vilka onödiga frågor.

Min kära moder är glad på mej i alla fall, jag kom hem med mina MVG, och det är lustigt; Jag slänger alltid betygen på bordet, och hon ser på dem, jublar lite och blir onödigt stolt. Och sen sitter de helt plötsligt på kylskåpet. Jag menar, vad är de där pluttiga bokstäverna för något egentligen? Jag är inte stolt över mej själv, jag har varit alldeles för slö iår. Och visst, det där betyget i tyska, det glänste till lite extra. Men annars, om man inte anstränger sej. Varför ska man då vara stolt?

Eller så har jag bara för höga krav på mej själv, och tycker inte att det jag åstadkommer är något vidare speciellt. Men det är ju bara bra, för då blir det ju bättre.

Sen har jag kommit på att det där med
sprudlande förälskelse gör lika ont som
det gör en lycklig. Det är den där hårfina
gränsen mellan lycka och total olycka som
spelar roll. Och ibland, när man inte tål de
där g-krafterna, så är det lätt att man hellre
stiger av. Och när det är de där små rörelserna
man lätt kan ta fäste på. Bara en blick, eller
två. Då är det ganska ansträngande att vara
förälskad  och högt upp i det stora blå..


Nog med filosofier från Fröken.

Trevlig sommar.

Kommentarer
Postat av: en som har fritidskort. (eller ska köpa ett nytt imorn)

jag är på!

2006-06-09 @ 14:33:39
Postat av: en som har fritidskort. (eller ska köpa ett nytt imorn)

förresten är det karro. =)

2006-06-09 @ 14:34:09
Postat av: Fröken hon själv.

Yey. :D

2006-06-09 @ 15:47:34
Postat av: Fröken hon själv igen.

Ähm, det där sista lät ju som om det skulle kunna vara en dikt. det var det inte.

(det rimmade till och med i slutet.)

2006-06-09 @ 15:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback