Politiska sångtexter & ett politiskt repotage i tanken.

Ljuset från skärmen sticker i ögonen, det är på tok för ljust för mina ögon nu, känner mig faktiskt lite som en mullvad. En mullvad med en mage full av snoddas. Sockerförgiftad.
Allt jag faktiskt kan tänka på nu är min säng, min fönsterlampa och mitt kalla täcke. Ramla in bland lakanen, försvinna under & sluta ögonen.

Men sova är slöseri med tid. Om jag ändå lägger en fredagskväll på att vara hemma, då kan jag göra det som jag hade tänkt att jag skulle göra med. Nämligen skriva på mitt repotage om Sverigedemokraterna. Och nu fick jag ju gjort intervjun och det kändes hemskt bra. Nu är resten upp till mig, så får vi se hur det blir. Den här sortens repotage har jag faktiskt aldrig provat på förut.

Min kärlek är fortfarande Svenska Akademien & jag skulle behöva kaffe för att fixa att vara vaken längre.

Jag vill ha en Josef här. Jag vill ha mina fingrar i hans hår. Jag vill ha hans läppar där jag kan nå dem. Jag vill ha hans händer, där jag kan röra vid dem. Jag vill pussa hans kind och lägga näsan mot hans nyckelben & dra in hans helt egna doft. Jag vill se det där leendet och jag vill höra de där andetagen. Vill kunna dra lite för hårt i den där piercingen, retas & vara lite småjobbig. För att sedan helt försvinna av de lätta fingrarna över ryggen. Somna bort ifrån den där stökiga världen, som innehåller alldeles för många ord som busstidtabeller, åka hem, skriva & tyskaglosor.

Jag ska ta tag i de där 7 sidorna med anteckningar nu.

Godnatt ni folk som kan roa er med ett liv ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback