I diken gömmer sig begravningsplatser


Veteåkrar och vallmoblommor. Två älskare med skuggor i blicken och en hund som förvann på vägen hem. Det var inte förrän vetet fuktades och himlen sänktes, som hunden hördes yla. Svagt och försvinnande. Nattluften är tunnare om hösten, svetten svider på ryggtavlan och vår vän hittade aldrig tillbaka.

Ibland är jag rädd för att just tappa bort mig. Trampa snett och hamna vilse i relationer och myggnät. Det är då flykt-tankarna uppenbarar sig. Och jag letar vägar ut i Sverige, ut genom Sverige. Men det enda som händer är att jag gömmer ansiktet i händerna och konstaterar att jag flyr till och flyr ifrån samma person. En omöjlig ekvation.
  Jag dricker vin och tar farväl av det här halvårets månader. Vi röker cigaretter för att vi dricker vin och vi dricker vin för att vi röker och vi gör det för att ofta känns det som om hjärtat läcker och förgiftar insidan. Vi drar våra skämt och vi skrattar och vi pratar minnen, vi pratar om kärleken och tänder fladdrande ljus. Sitter envist kvar utomhus, trots ovänliga grader och vi säger att sommaren är slut, att vi får ta vara på det sista och sen slutar det med att vi säger hejdå och återvänder till tystnaden. Till våra egna huvuden. Till våra egna tankar. Till oss själva.

Någon sa, man har bara sig själv. Jag förstår inte vad det betyder.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Din blogg är det bästa jag vet!

Postat av: Amandah

hej nicole!

såg att du hade skrivit ang. påsen.

Det finns "Jonglörerna" och "Tant Strul" också. Motiven hittar du under Illustrationer.

Roligt att du tyckte om den!



Om du vill beställa kan du maila till:

[email protected]



Ha det så gott!

A.

2009-08-27 @ 12:43:50
URL: http://aisakello.blogg.se/
Postat av: Öjersson

Du är bara för bra!



<3

2009-09-03 @ 12:57:40
Postat av: Sova

[Välj ett namn]

c/o Jonsson

Ringvägen 143, 2tr

116 61 Stockholm

2009-12-03 @ 08:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback