Bombattentat och ett plötsligt lövavfall

Alla bladen föll från krukväxterna och vattnet kokade över. När hon skyndade sig att dra bort kastrullen från plattan, bubblade vattnet upp och dränkte hennes hand. Det gick från ilsket rött till vattenfyllda blåsor. Mannen som låg och sov under fönsterbrädan vaknade av löv som kittlade honom i ansiktet. Det prasslade i hela köket när han suckande vände på sig och försökte somna om. Blåsorna fortsatte att svälla tills de sprack. Det fick mig att längta efter röksvampar. 
Vi lindade handen i blöta trasor och sparris. Mannen under fönsterbrädan var tvärsäker på att sparris hjälpte mot brännskador. Något sa mig att det inte stämde och hon yttrade sig blygsamt om att hon gett det till sin hund en gång. Då den stackars valpen svalt en glasbit. Mannen fräste att glasbitar orsakar fan inte brännskador i magen och sedan blev vi tysta.
Innan hela incidenten med vattnet hände hade vi tänkt fråga honom om hyran. Han får gärna sova i köket, men nu när vi inte får plats med vårt köksbord kanske han skulle kunna tänka sig att betala en fjärdedel i alla fall. Vi såg på varandra och sedan ner på löven på golvet. Han verkade ha ett ganska häftigt humör och sparrisen hade gjort honom upprörd.
- Vi väntar tills imorgon, viskade jag och ställde tillbaka kastrullen på den fortfarande varma plattan.
Alla bladen föll från krukväxterna och vattnet kokade över. När hon skyndade sig att dra bort kastrullen från plattan, bubblade vattnet upp och dränkte hennes hand. Det gick från ilsket rött till vattenfyllda blåsor. Mannen som låg och sov under fönsterbrädan vaknade av löv som kittlade honom i ansiktet. Det prasslade i hela köket när han suckande vände på sig och försökte somna om. Blåsorna fortsatte att svälla tills de sprack. Det fick mig att längta efter röksvampar. 
                                                                                                                                                                            Vi lindade handen i blöta trasor och sparris. Mannen under fönsterbrädan var tvärsäker på att sparris hjälpte mot brännskador. Något sa mig att det inte stämde och jag yttrade mig blygsamt om att jag gett det till min hund en gång. När den stackars valpen svalt en glasbit. Mannen fräste att glasbitar orsakar fan inte brännskador i magen och sedan blev vi tysta.
                                                                                                                                                                        Innan hela incidenten med vattnet hade vi tänkt fråga honom om hyran. Han får gärna sova i köket, men nu när vi inte får plats med vårt köksbord kanske han skulle kunna tänka sig att betala en fjärdedel i alla fall. Vi såg på varandra och sedan ner på löven. Han verkade ha ett ganska häftigt humör och sparrisen hade gjort honom upprörd. 
    Efter att vi i tystnad konstaterat att det var bäst att låta honom vara, gick vi ut i vardagsrummet och slog på TV:n. Det var ett nyhetsinslag om terroristaktioner i ett land längre bort. Vi funderade på om han kanske varit där och nu sökte sig hit för att få sova ut. Då vore det ju sannerligen ohyfsat att börja tjafsa om hyra det första vi gjorde. Vi beslöt oss för att ge det några dagar. Vi hade ju trots allt ingen brådska.

Kommentarer
Postat av: TuvaMinnaLinn Vintage (a love story)

tack för din otroligt värmande kommentar.

Det är sånt som gör det värt för mig att blogga, Lycka av att faktiskt kunna glädja och inspirera en annan människa, någon helt annanstans, som man inte känner alls.



Jag ska ta mig god tid att svara på din fråga, för jag tror faktiskt att jag har en del bra svar.



hoppas att vi hörs igen!

Postat av: Anonym

Jag är kär i dig och det sätt du knappar på tangenterna så att det blir såhär underbart bra :)

2009-12-10 @ 14:03:56
Postat av: cecilia

Dina ord är mitt ljus i mörkret Nicole.

2009-12-14 @ 19:30:18
URL: http://dolkis.blogg.se/
Postat av: Nicole

Anonym: Och jag blir nästan kär av dina ord! Tack.

Cecilia: Det där gör mig både glad och rädd. Jag får börja ljuga mer. Du är fin i alla fall.

2009-12-16 @ 15:00:04
URL: http://lyckorusimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback