Just nu är jag nog bara trött.

Jag är trött på att inte förstå. Ändå så förstår jag för det mesta mer än mitt eget bästa. Och vill alltid ha reda på de där sakerna jag vanligtvis inte borde få reda på. (Som på lekis, då jag alltid lyssnade nogrannt på vad fröknarna sa, mer än mina vänner. då jag tyckte att det de pratade om vad mer intressant. och när de kom till någon punkt jag inte greppat, så frågade jag. som vilken annan som helst hade gjort som skulle deltagit i samtalet. Men då sa de att jag inte fick lyssna på vad de sa. Så jag fick återgå till mina kapplastavar.)

Jag sitter här i gårdagens smink, lyssnar 64revolt. Är nog det enda som piggar upp mej faktiskt. (Varför har jag inte SMK?) Marielle ligger däruppe i min säng, med alla kläderna. De var här igår, Carla, Moa och Marielle. Det kändes bra. Jag tror att jag behövde det, riktigt mycket. Även om jag satt vid datorn och segade innan de satte på filmen. Vit Oleander, jag somnade. Förvånade? Nej.

Men mest är jag nog bara trött. Jag tror inte att jag orkar bry mej. Och jag tänker aldrig mer sitta i marielles rum, lyssna på bright eyes, hyperventilera och vänta på att du ska komma ner. För du kom aldrig ner. Och jag satt där i 20 minuter. Du förstår bara inte. Du förstår inte.

Det är när allt fokuseras, världen krymper och man får svårt att andas. Samtidigt som allt bara snurrar. Det är då man ökar andningen. Man försöker lugna sej, men det går inte. Det river i armarna, och man vill bara springa. Eller skrika. Men man kniper ihop med ögonen och bara är.
Jag hatar det.

Nu ska jag städa upp här, mor&far kommer idag. Känns som om de kunde varit borta i en vecka till. En helg är för kort tid. Jag behöver vara ifrån dem. De kör över mej, de vet ju ingenting om mej. Och kan därför inte förstå när det är läge att inte bråka med mej. Jag har nog själv.
Sen ska jag jobba. Mina tre jävla timmar. Fast.. I juli har jag ju fått schema på 26 timmar. Det är bra.

Kommer det ett studiebidrag i juni?

Önskar er en trevlig dag? (eller nej, jag skiter i vilket.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback