En kärleksförklaring till en stad.

Skrivet i min lilla röda bok, på bussen från göteborg. 25 Augusti 18.40.

Jag älskar Göteborg. Känslan av att man är lite lyckligare och en smula mer levande, så fort man åker därifrån. Igår drack vi öl på Café Hängmattan och träffade på en märklig poet med stora blå ögon och osammanhängande monologer. Ett ankare på armen och spetsiga skor. Fast humorn och gitarren hade han.
Replokalen var liten och vinet smakade gott. Samtalsämnena med Bella är alltid lika givande och jag är lycklig för att jag har en sådan intressant och klok vän. Det finns alltid mer att hämta hos henne. Och jag behöver kvällar som den här för att överleva. Musiken de spelade var bra och vi dansade i hörnet.

Jag drack inte upp den sista ölen och det blev inte heller Jens Lekman i en främmande lägenhet. Magkänslan menade på något annat. Så det blev ytterligare ett återbesök i stans smutsigaste våning.

Idag handlade jag på carlings och fick ett charmigt sms. Jag är lycklig och bara väldigt nöjd med tillvaron. Och det gör inget att jag är ensam hemma ikväll. Jag kanske kan ta fram kameran, som jag inte rört sen emmaboda. Mark är ganska vackert i kvällssolen och löven är fortfarande gröna, trots att jag faktiskt skymtade några gula blad.
Det kanske kommer något bra ur den här hösten?

Med kisande ögon & spontanleenden
Nicole

Kommentarer
Postat av: lisa

oj har du flyttat till göteborg nu?

var bor du?

Postat av: Nicole

Nej, jag letar & kikar fortfarande efter en lägenhet. så ropa om du hör eller ser något ledigt som man kan bo i.

2008-08-26 @ 17:41:01
URL: http://lyckorusimagen.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Du ger mig så mycket inspiration så jag blir rörd på ett hel underligt sätt. Det känns liksom på riktigt, i magen och i hjärtat i alla fall.

2008-08-26 @ 17:46:08
Postat av: lisa

ah, okej! ska hålla utkik!

2008-08-26 @ 21:48:12
URL: http://gogopop.blogg.se/
Postat av: Johanna

du är så underbar & bra! du skriver så underbart & bra! du fotar så underbart & bra! DU. Underbar. Bra.

2008-08-27 @ 01:17:31
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/
Postat av: Bella boll troll.

Och jag har alltid något att hämta hos dig fröken.

Och jag är glad att jag har dig som vän med. :)

Himla glad.

2008-08-30 @ 18:27:05
URL: http://smultronibacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback